2017. május 30., kedd

I'm gonna go to London

Múlt hétvégén Londonban voltam Marcellal egy konferencián. Egy nappal előbb érkeztünk, így volt időnk megnézni a várost, én ugyanis most először jártam ott. Izgultam is. London annyira menő! Ráadásul minden ami jó, onnan származik. Harry Potter, Sherlock Holmes, Mary Poppins, Mr. Darcy, Paddington maci, Igazából szerelem, a királynő...

Bebuszoztunk a belvárosba egy piros busz tetején, megnéztük a Westminster apátságot, a parlamentet, a Buckingham palotát, a Hyde parkot és a Towert. Másnap pedig ellátogattunk Holmeshoz a Baker street 221/B-be. :)

Főbb benyomásaim Londonról:

1. Tényleg változékony az időjárás.
2. Basszus, ezek tényleg a rossz oldalon vezetnek.
3. A házak irtózatosan tüneményesek. A kis templomocskák szintén. Ha ilyenbe járhatnék minden vasárnap, boldogan lennék anglikán.
4. Imádtam az utcaneveket és a megállóat. Knightsbridge, Burned Oak, Sheperd's Bush, Camden Town, Blackfriers, Royal Gardens... Egytől egyig csodálatos. 
5. A metró bonyolult.
6. Féltem a brit akcentustól, de azt alig hallottam. Mindenki bevándorló.
7. A metrón zötyögő utasközönségben simán megfér a muszlim, az indiai, az ázsiai és az afrikai. És nem is tűnik furcsának. 
8. Golders Green egy minijeruzsálem. Ennyi ortodoxot egyrakáson, a kóser boltjaikkal együtt - szokatlan látvány ez Európában. 
9. A reggeli nem valami nagy szám. A tea sem.
10. A város nagy. Óriási. Perceken át utazik az ember az egyik metrómegállótól a másikig, és órákat a belvárosból a reptérre.  

Nem most voltam utoljára! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése